Categorii
Uncategorized

Ad-Avocat lanseaza serviciul de consultatie juridica online

Casa de avocatura Ad-Avocat anunta lansarea in premiera a unui serviciu de consultatie juridica de la distanta, online sau prin telefon. Serviciul se adreseaza persoanelor fizice, persoanelor juridice, precum si altor organisme si entitati care se confrunta cu o problema de natura juridica si doresc sa o solutioneze usor, fara a se deplasa la biroul fizic al avocatului.

Ad-Avocat a adus un concept inovator in Romania, fiind o casa de avocatura tip boutique, cu experti juridici care se concentreaza si se dedica in mod intens fiecarui caz preluat. Firma are in componenta avocati cu o experienta practica semnificativa, de peste un deceniu. Principalele segmente de activitate pentru care Ad-Avocat ofera consultanta juridica sunt dreptul comercial, dreptul muncii, dreptul familiei, dreptul civil si dreptul medical.

Un serviciu extrem de necesar si util

Serviciile de consultanta juridica online sau prin telefon, au aparut firesc, pe fondul extinderii pandemiei de coronavirus, care s-a instalat furtunos in Romania, aducand cu sine o multime de schimbari dramatice pentru mediul economic. Pandemia a determinat adoptarea mai multor masuri de restrictie si limitare, ce au vizat activitatea in munca, dar si rutina cotidiana. Toata lumea, persoane fizice si persoane juridice, a fost afectata intr-o masura mai mica sau mai mare de aceste schimbari.

Contextul actual a cauzat o serie de efecte majore in activitatea societatilor comerciale, angajatilor si angajatorilor, profesionistilor si altor entitati. Din cauza circumstantelor care au aparut, relatiile dintre partile unui contract au fost puternic influentate. O reactie comuna a celor afectati de masurile restrictive a fost invocarea fortei majore, pentru neindeplinirea obligatiilor contractuale. Este doar un exemplu de consecinta pe care pandemia COVID-19 l-a determinat.

In realitate, exista tot mai multe intrebari de natura juridica din partea persoanelor fizice si juridice, angajati, angajatori, medici si pacienti, persoane care intra in somaj tehnic, lucreaza de acasa, parinti divortati care nu stiu cum sa procedeze cu vizitele in aceasta perioada etc.

Efectele pandemiei COVID-19 asupra contractelor juridice aflate in derulare

Este evident ca pandemia mondiala are efecte devastatoare asupra contractelor comerciale in derulare. Partile unui contract sunt asteptate sa actioneze cu buna credinta, in circumstantele date, acum si dupa ce aceasta situatie se va fi terminat. Clauza de forta majora este cea invocata acum de multe parti contractuale care nu-si mai pot indeplini obligatiile. Totusi, chiar daca forta majora este invocata, acest lucru nu inseamna exonerarea indeplinirilor contractuale. Se poate ajunge la renegociere, modificari importante, amanari etc.

Partea ce invoca clauza de forta majora sau impreviziunea are obligatia de a dovedi faptul ca nu-si poate indeplini anumite obligatii ori ca acestea sunt puternic afectate de situatia data, creata de pandemia de COVID-19 si care nu tin de controlul sau vina sa.

De asemenea, partea care invoca forta majora trebuie sa demonstreze ca nu a putut lua masurile necesare si rezonabile ca sa evite sau sa minimizeze consecintele pe care pandemia covid-19 le-a produs asupra obligatiilor sale.

Conform legii, in prezent, autoritatile romane avizeaza la cerere situatiile de forta majora:

  • Astfel, Camera de Comert si Industrie a Romaniei elibereaza online certificatul de forta majora (in schimbul unui tarif de 500 euro fara tva). Acesta va mentiona expres contractul afectat de forta majora.
  • Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri elibereaza online certificatul pentru situatii de urgenta, in mod gratuit. Acesta se poate obtine de catre societatile comerciale care activeaza in urmatoarele sectoare: transport, organizari evenimente, publicitate, horeca, turism, invatamant privat si alte activitati (cum ar fi industria incaltamintei si pielariei, confectiilor, serviciilor pentru populatie).

Retineti: Rolul acestor certificate – de forta majora, respectiv de situatii de urgenta, este doar pentru constatarea incidentei de forta majora, ce exonereaza de raspunderea contractuala strict din perspectiva efectelor acesteia invocate de catre solicitant, avand in vedere neexecutarea obligatiilor sale proprii.

Autoritatile care emit certificatele de forta majora, respectiv de situatii de urgenta, nu pot declara definitiv evenimentul invocat ca fiind forta majora. Mai departe, tine de partea considerata prejudiciata daca ia ori nu in considerare motivele pentru dovedirea neindeplinirii obligatiilor invocate de cealalta parte. Acolo unde apar neintelegeri intre parti, se ajunge inevitabil in instanta, care se poate pronunta vis-a-vis de forta majora invocata.

Convenabil: Servicii avocat online si prin telefon

Pe de o parte existenta tuturor acestor incertitudini cu care umanitatea nu s-a mai intalnit in aceste circumstante, iar pe de alta parte restrictiile de distantare sociala, credem ca au facut necesara aparitia unui serviciu de consultanta juridica remote, prin telefon sau online. ( https://ad-avocat.ro/avocat-online/ )

Conform asteptarilor, romanii au imbratisat aceasta idee, drept dovada fiind numarul cererilor in continua crestere pentu servicii avocat online. Oamenii vor sa se informeze, vor sa ramana in siguranta acasa, dar vor sa afle si opinia juridica a unui specialist care ii poate sfatui cu privire la o chestiune importanta de natura juridica.

Exista o serie de avantaje pe care serviciul de consultanta juridica prin telefon le ofera.

– In primul rand, clientul nu mai este constrans in a se prezenta la biroul avocatului pentru o discutie. El poate sa sune sau sa se conecteze online cu Ad-Avocat pentru a primi raspuns la chestiunea de natura juridica pe care o are.

– Apoi, procedura de acces la un serviciu de consultatii juridice online este foarte simpla si poate fi folosita cu usurinta de catre oricine. Ai nevoie doar de un telefon smart. Prima data, clientul suna si face o programare pentru data si ora agreate cu avocatul. Apoi, daca este cazul, trimite documentele necesare pentru analiza si studiu. Trimirea documentelor se poate face prin email sau direct de pe smartphone. Dupa consultarea documentatiei si achitarea serviciilor juridice online, clientul este pus in legatura cu Ad Avocat, care ii ofera solutii corecte si legale pentru problema expusa.

– In fine, tarifele pentru servicii de consultanta juridica online sunt accesibile, uneori chiar mai mici in comparatie cu serviciile clasice, la sediul avocatului.

Daca va aflati intr-un impas si cautati o solutie juridica la o situatie data, acum puteti folosi cu incredere serviciile de consultanta juridica de la distanta. Valabile pentru persoane fizice, juridice si persoane fizice autorizate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *