De ce comunicatele de presa inca conteaza pentru SEO si cum sa scrieti unul

Categories CulturaPosted on

Un comunicat de presa este un instrument de publicitate valoros. Va poate afecta gradul de cunoastere a marcii dvs. si traficul pe site. Dar poate ajuta cu SEO?

S-au schimbat multe de cand SEO-ii foloseau comunicatele de presa pentru a completa link-uri bogate in cuvinte cheie catre site-urile lor web. Astazi, emiterea unui comunicat de presa necesita multa grija. Trebuie sa aveti in vedere atat cele mai bune practici SEO, cat si cele media daca doriti sa fie eficient. Voi explica cum in urmatoarele sectiuni:

  • Scurt istoric al comunicatelor de presa si SEO
  • De ce mai conteaza comunicatele de presa
  • Comunicate de presa: bune practici SEO
  • Cum sa scrii un comunicat de presa care atrage mass-media

Scurt istoric al comunicatelor de presa si SEO

Pentru o vreme, comunicatele de presa pline cu link-uri bogate in cuvinte cheie au fost norma. Scrierea unui comunicat de presa a fost o modalitate de a incerca sa sporiti valoarea SEO pentru adresele URL de pe propriul site web. Dar, desigur, acele legaturi erau autoservitoare si nu naturale.

Google a vorbit despre aceasta tactica in mai multe randuri. In 2011, fostul reprezentant Google Matt Cutts spunea ca „linkurile din comunicatele de presa in sine nu conteaza pentru valoarea PageRank, dar daca un jurnalist citeste comunicatul si apoi scrie despre site, orice link-uri din acel articol de stiri vor fi luate in considerare. .”

Cutts a consolidat acest lucru intr-un forum de ajutor pentru webmasteri Google din 2012, cand a scris: „Nu m-as astepta ca linkurile de la site-urile web cu comunicate de presa sa beneficieze de clasamentele tale.”

Apoi, intr-un videoclip Google Webmaster Help din 2012, Cutts a intrat in detaliu despre diferenta de valoare dintre un comunicat de presa (la sfarsitul de jos) si un articol din New York Times (la sfarsitul de sus) al „continuumului de continut si calitatea acelui continut si ceea ce defineste valoarea adaugata pentru un utilizator.”

Cu toate acestea, au existat unele dovezi care sugereaza ca un link dintr-un comunicat de presa ar putea trece o anumita valoare ca factor de clasare. Deci SEO au continuat.

De exemplu, SEOPressor a efectuat un experiment in care a emis un comunicat de presa. In ea, textul de ancorare fara sens – „leasreepressmm” – este legat de blogul lui Matt Cutts, iar blogul lui Matt Cutts s-a clasat pe locul 4 pentru „leasreepressmm”.

Acest lucru a sugerat ca linkurile dintr-un comunicat de presa au avut un efect vizibil, in special pentru termenii de cautare necompetitivi si folositi rar.

Google a realizat ca linkurile cu cuvinte cheie din comunicatele de presa erau o problema. Asadar, in 2013, Google a devalorizat linkurile provenite din comunicate de presa. Intr-un Hangout central pentru webmasteri Google, Barry Schwartz de la Search Engine Land i-a cerut Googlerului John Mueller mai multe detalii despre actualizarea Ghidurilor pentru webmasteri pentru a include scheme de linkuri legate de comunicatele de presa.

„Aceasta (actualizare) urmareste doar alte modificari pe care le-am facut in trecut”, a spus Mueller. „Acestea sunt link-uri care au fost plasate in esenta de catre webmasteri insisi; asta e ceva ce am considera… nefiresc. Multe dintre aceste cazuri (comunicate de presa) se incadreaza intr-un fel in care, in esenta… webmaster-ul creeaza, in general, o gramada de link-uri.”

Linkurile dintr-un comunicat de presa nu sunt „ceva pe care o persoana externa il… recomanda”, a continuat Mueller. „Este mai degraba ceva pe care webmasterii il creeaza ei insisi pentru a-si promova site-urile.”

Mueller a concluzionat ca „in general vorbind, promovarea site-ului dvs. este perfect si un lucru rezonabil de facut, dar (linkurile la comunicate de presa nu sunt considerate) naturale.”

Astazi, aceasta politica este valabila. Anumite link-uri din comunicatele de presa sunt considerate spam. Potrivit Google, acestea sunt link-urile care incalca regulile lor:

Link-uri cu text de ancorare optimizat in articole sau comunicate de presa distribuite pe alte site-uri.

De exemplu: pe piata sunt multe verighete. Daca vrei sa ai o nunta, va trebui sa alegi cel mai bun inel. De asemenea, va trebui sa cumparati flori si o rochie de mireasa.

Comunicatele de presa au existat pentru totdeauna si sunt inca bune pentru ceea ce au fost create initial: cresterea vizibilitatii. Daca aveti ceva de anuntat, scrieti un comunicat de presa inca mai are sens.

In ceea ce priveste rezultatele, comunicatele de presa pot duce la cresterea traficului si a branding-ului.

Advertoriale SEO sau comunicatele de presa au o valoare puternica de branding, mai ales daca un jurnalist va transforma comunicatul de presa intr-un articol care va ajunge in masa si va fi live online. Vezi https://fluier.ro/

In plus, comunicatele de presa pot contribui la expertiza, autoritatea si increderea (EAT) percepute a companiei si a site-ului dvs. – care sunt valori de calitate de la Google.

Daca o afacere primeste multe mentiuni, in special in presa, poate ajuta cu factorul de autoritate. Am scris despre asta mai multe in ghidul meu despre elementele de baza ale EAT.

Comunicate de presa: Cele mai bune practici SEO

In marea schema a comunicatelor de presa, legaturile intra in joc, deoarece companiile se indreapta in mod natural catre ele insele. De exemplu, „Pentru mai multe informatii, vizitati www.Macys.com.”

Aici, este important sa faceti o distinctie intre linkurile de navigare si linkurile tranzactionale . (Omiteti aceasta parte daca sunteti deja versat in jargonul SEO.)

  • Legaturile de navigare folosesc un nume de domeniu, un nume de companie sau „clic aici” ca text de ancorare. Ei indica o entitate si, de obicei, duc o persoana pe pagina de pornire a unui site web.
  • Linkurile tranzactionale folosesc cuvinte cheie in textul ancora. Acest lucru ofera cateva informatii suplimentare in link despre motivul pentru care o persoana ar face clic pe el, cum ar fi „cel mai bun blog de schi” sau „cumparati snowboard-uri aici”.

Ca cea mai buna practica SEO, este in regula sa aveti un link de navigare intr-un comunicat de presa care sa indice site-ul dvs. Dar fereste-te de linkurile tranzactionale sau cel putin asigura-te ca eticheta lor de link include un anumit atribut, cum ar fi rel=”nofollow” sau rel=”sponsored.” Acest lucru le face clar pentru motoarele de cautare ca linkul nu incearca sa transmita valoarea PageRank in scopuri de clasare SEO.

Voi retine ca unele servicii de distributie a comunicatelor de presa continua sa promoveze „beneficiile legate de crearea de legaturi” ale comunicatelor de presa. Unii chiar incurajeaza folosirea „textului ancora bogat in cuvinte cheie” in acele linkuri. Dar nu te lasa pacalit.

Daca ati folosit anterior comunicatele de presa ca tactica de construire a link-urilor pentru a incerca sa influentati clasamentele (cu link-uri urmate), atunci s-ar putea sa doriti sa incepeti procesul de dezavuare a link-urilor potential daunatoare. Google cere ca linkurile platite sa includa atribuirea corespunzatoare; consultati Calificarea linkurilor de iesire catre Google pentru mai multe detalii.

Sfaturi pentru comunicatul de presa SEO

Iata cateva dintre cele mai bune practici SEO de urmat atunci cand vine vorba de comunicate de presa:

  • Cercetare cuvinte cheie : Efectuati cercetarea cuvintelor cheie pe tema despre care scrieti. Includeti acele cuvinte cheie in comunicatul dvs. de presa, asigurandu-va ca apar in titlu si in primele 250 de cuvinte.
  • Faceti-l unic : concentrati-va pe crearea de continut unic. Comunicatele de presa nu fac exceptie de la aceasta regula generala. Daca creati un comunicat de presa convingator, atunci este mai probabil sa fie preluat pentru un articol si acel articol va poate castiga link-uri de calitate.
  • Limitati legaturile : dupa cum am spus mai sus, utilizati numai linkuri de navigare in comunicatele dvs. de presa. In cele mai multe cazuri, va exista un singur link. Exista unele exceptii, cum ar fi, de exemplu, daca un comunicat de presa anunta o fuziune, atunci ar fi logic sa faceti un link catre site-urile ambelor companii. Asigurati-va ca utilizati numele companiei sau domeniul ca text de ancorare.
  • Link- uri Nofollow : Asigurati-va ca serviciul dvs. de distributie a comunicatelor de presa foloseste „nofollow” sau un atribut echivalent pe link-urile dvs. Daca nu o fac, atunci este timpul sa obtineti un nou serviciu de distributie a comunicatelor de presa.
  • Distribuiti-l, apoi postati si distribuiti : utilizati un serviciu de distributie de comunicate de presa de renume pentru a trimite articolul dvs. si ar trebui sa furnizeze statistici despre institutiile media care l-au preluat. Odata ce este lansat in lume, il puteti distribui pe canalele dvs. de socializare si, de asemenea, il puteti posta (sau un rezumat, daca doriti) pe propriul site web, cu un link catre postarea principala de PR. Pentru un exemplu, consultati pagina noastra de presa.

Acum ca stiti cateva lucruri pe care le puteti face si ce nu trebuie facute in SEO, sa vorbim despre cum sa scrieti un PR cu adevarat eficient.

Cum sa scrieti un comunicat de presa care atrage mass-media

Cand un comunicat de presa este preluat, nu este intamplator. Comunicatele de presa care se transforma in povesti sunt adesea scrise avand in vedere editorul publicatiei si jurnalistul. Sunt relevante, concise, captivante si fara erori.

Daca doriti ca propriul comunicat de presa sa iasa in evidenta, asigurati-va ca:

  • Creati continut original, captivant
  • Emite comunicate de presa demne de presa
  • Urmati cele mai bune practici de formatare
  • Fa-l captivant

Sa ne uitam la fiecare dintre acestea mai detaliat…

Creati continut original si captivant

Site-urile de distributie a comunicatelor de presa trimit mii de comunicate de presa pe zi. Asa ca va puteti imagina ca jurnalistii se confrunta cu un fel de oboseala din comunicatul de presa. Traducere: Trebuie sa iesi in evidenta.

Pasul 1 este sa scrieti continut original despre ceva ce oamenii ar dori sa citeasca. Nu va ganditi la asta doar ca la o reclama pentru compania sau produsul dvs.

Emite comunicate de presa demne de stiri

Comunicatele de presa au adesea un dublu scop: informati-va propria audienta si obtineti expunere media. Doriti sa publicati stiri despre compania dvs. si sa le aveti pe site-ul dvs. web pentru a mentine publicul tinta si vizitatorii la curent cu afacerea dvs. Dincolo de asta, totusi, ti-ar placea sa raspandesti vestea unor noi audiente prin acoperirea media.

Nu orice subiect al comunicatului de presa va indeplini ambele obiective. Asa ca s-ar putea sa renunti la faptul ca un comunicat de presa despre un premiu ar putea fi bun pentru sala de stiri a site-ului tau web, dar s-ar putea sa nu fie subiectul titlurilor media.

Acestea fiind spuse, daca incercati sa atrageti mass-media sa va preia povestea, asigurati-va ca este demna de stiri. Retineti ca o companie care emite continuu comunicate de presa care nu sunt demne de stiri poate fi respinsa mai repede de jurnalisti atunci cand compania publica stiri reale.

Deci, care sunt unele subiecte demne de stiri?

  • Rezultatele cercetarii proprietare
  • Crizele si cum le gestionati
  • Un produs sau serviciu nou
  • O mare deschidere sau un eveniment de companie care merita evidentiat
  • O donatie sau un efort voluntar
  • O fuziune sau o achizitie
  • Inchirieri sau plecari VIP
  • Un anunt de parteneriat

In timp ce scrieti comunicatul de presa, ganditi-va si la unghi. In ghidul sau pentru scrierea unui comunicat de presa grozav, Cision spune ca comunicatul de presa ar trebui scris ca un articol de stiri in sine, cu „un unghi clar al stirilor”.

Un unghi este tema sau perspectiva principala a povestii. Acest lucru poate face comunicatul de presa mai atragator si mai mult o poveste. De exemplu, unghiul ar putea fi menit sa invoce o emotie, sa abordeze un conflict sau sa evidentieze progresul intr-un fel.

Urmati cele mai bune practici de formatare

Jurnalistii raspund la cine, ce, unde, cand, de ce si uneori, cum, cat mai repede posibil in stirile lor – de obicei in primul paragraf. Deci ar trebui si tu.

Spuneti foarte clar care este povestea imediat in comunicatul dvs. de presa. Consultati stilul de scriere cu piramida inversata pentru mai multe sfaturi despre cum sa faceti acest lucru.

Veti dori sa luati in considerare si lungimea. Intelepciunea conventionala spune sa pastrati comunicatele de presa intre 300 si 500 de cuvinte (sau aproximativ o pagina).

Un alt lucru cu care vrei sa fii sarguincios este ortografia si gramatica. Daca vrei sa-ti pierzi rapid credibilitatea, atunci ai un comunicat de presa cu greseli de ortografie si gramaticale este o modalitate de a face acest lucru.

In plus, asigurati-va ca comunicatul de presa are structura adecvata a comunicatului de presa, inclusiv scrierea acestuia in stilul Associated Press (AP).

In ghidul sau pentru scrierea unui comunicat de presa grozav (cu linkul mai devreme), Cision ofera urmatoarele sfaturi si multe altele:

  • Pastrati titlurile si subtitlurile scurte si care pot fi distribuite – si includeti numele companiei dvs.
  • Incepeti cu o linie de data.
  • Fa-ti indemnul la actiune evident (cu cat mai devreme, cu atat mai bine!) daca ai unul pentru aceasta poveste.
  • Utilizati anteturi si liste pentru a segmenta lansarea, mai ales daca este lunga.
  • Limitati paragrafele la patru propozitii sau mai putin atunci cand este posibil si variati lungimea si structura propozitiei.
  • Incheiati cu informatii de contact.

Fa-o captivanta

Dupa cum am mentionat mai devreme, doriti sa scrieti un comunicat de presa ca si cum ar fi o stire. Asa ca ganditi-va ce fel de informatii captivante puteti include pentru a capta interesul cititorului (alias jurnalistului).

Aceasta include lucruri precum:

  • Statistici
  • Citate de la principalele parti interesate
  • Imagine(i)

Toate aceste lucruri pot fi refolosite de jurnalistul atunci cand preia povestea si le face viata mai usoara sa le includa.

Voi reveni la intrebarea cu care am deschis-o: Comunicatele de presa pot ajuta cu SEO? Raspunsul este da, dar indirect.

Sunt multe care sunt necesare pentru scrierea unui comunicat de presa. Trebuie sa-l scoateti in evidenta in speranta de a obtine o acoperire mediatica si, de asemenea, trebuie sa urmati cele mai bune practici SEO. Facut corect, un comunicat de presa se poate transforma intr-un atu valoros pentru brandul dvs., creste gradul de constientizare, genereaza trafic si contribuie la autoritatea marcii dvs.