Teleportare in spectacole muzicale live

Categories DivertismentPosted on

Un nou studiu explica pentru prima data cum supercomputerele cuantice ar putea fi utile in lumea productiei si interpretarii muzicii.

Teleportarea este cel mai frecvent obiectul stiintifico-fictional si, pentru multi, ar evoca fraza nemuritoare „Beam me up, Scotty”.

Cu toate acestea, un nou studiu a descris modul in care statutul sau in domeniul stiintei ar putea fi de fapt folosit ca o alta forma de divertisment – si probabil putin probabila – muzica live.

Dr. Alexis Kirke, Senior Research Fellow in Centrul Interdisciplinar pentru Computer Music Research de la Universitatea din Plymouth (Marea Britanie), a aratat pentru prima data ca un muzician uman poate comunica direct cu un computer cuantic prin teleportare.

Rezultatul este o sesiune de blocare de inalta tehnologie, prin care un amestec de sunete umane live si sunete generate de computer se reunesc pentru a crea o piesa de performanta unica.

Vorbind despre studiu, publicat in numarul curent al Journal of New Music Research , dr. Kirke a spus: „Lumea se lupta pentru a construi primele computere cuantice practice si puternice si oricine va reusi primul va avea un avantaj stiintific si militar din cauza puterea de calcul extrema a acestor masini. Aceasta cercetare arata pentru prima data ca acest avantaj atat de laudat poate fi de asemenea util in lumea realizarii si interpretarii muzicii. Nicio alta lucrare nu a aratat acest lucru anterior in arta si demonstreaza ca puterea este ceva ce toata lumea poate aprecia si bucura”.

Teleportarea cuantica este abilitatea de a transmite instantaneu informatii cuantice pe distante mari, oamenii de stiinta folosind-o anterior pentru a trimite informatii de pe Pamant catre un satelit orbitant aflat la peste 870 de mile distanta.

In studiul actual, Dr. Kirke descrie modul in care a folosit un sistem numit MIq (Multi-Agent Interactive qgMuse), in care un computer cuantic IBM executa o metodologie numita Grover’s Algorithm.

Descoperit de Lov Grover la Bell Labs in 1996, a fost al doilea algoritm cuantic principal (dupa algoritmul lui Shor) si a oferit un avantaj imens fata de calculul traditional.

In acest caz, permite rezolvarea dinamica a regulilor logice muzicale care, de exemplu, ar putea preveni disonanta sau se pot mentine la ¾ in loc de timp comun.

Este semnificativ mai rapid decat orice algoritm clasic de calculator, iar dr. Kirke a spus ca viteza este esentiala, deoarece nu exista de fapt nicio modalitate de a transmite informatii cuantice, altele decat prin teleportare.

Rezultatul a fost ca atunci cand a jucat tema de la Game of Thrones la pian, computerul – o masina de 14 qubit gazduita la IBM din Melbourne – a generat rapid muzica insotitoare care a fost transmisa inapoi ca raspuns.

Dr. Kirke, care in 2016 a pus in scena primul duet intre o cantareata live si un supercomputer cuantic, a declarat: „In acest moment exista limite la cat de complex poate fi un sistem de blocare a computerului in timp real. Numarul de reguli muzicale pe care le poate avea un om improvizatorul stie intuitiv ca ar dura pur si simplu un computer prea mult pentru a se rezolva la muzica in timp real. Comenzile rapide au fost inventate pentru a accelera acest proces in muzica AI bazata pe reguli, dar utilizarea accelerarii cuantice a computerului nu a fost incercata inainte. teleportarea nu poate muta informatiile mai repede decat viteza luminii, daca colaboratorii la distanta doresc sa isi conecteze computerele cuantice – pe care le folosesc pentru a creste viteza AI-urilor lor muzicale – este 100% necesar. Informatiile cuantice pur si simplu nu pot fi transmise folosind sisteme normale de transmisie digitala.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *