Ce este Influencer Marketing si ce avantaje are?

Categories ArticolePosted on

Influencer Marketing devine foarte la moda in randul companiilor pentru a-si desfasura campaniile si strategiile de marketing, dar de ce? Ce avantaje aduce acest tip de marketing brandurilor?  Continuati sa cititi!

Influencer Marketing: creati campanii de succes

Ce este Influencer Marketing?

Numim Influenceri acei oameni cu multa carisma, care au o voce persuasiva, autenticitate si un numar mare de urmaritori in toate retelele lor de socializare. Unii sunt chiar capabili sa stranga milioane de urmaritori pe retelele sociale, precum Instagram, care interactioneaza cu ei zi de zi.

Influencerii ar putea fi definiti asadar ca lideri de opinie care au reusit sa obtina o mare credibilitate de la utilizatori pe o anumita tema , fie ca este vorba de moda, sport, jocuri video, printre altele.

Acest lucru face din influenti ambasadorii perfecti pentru marci , deoarece acestea servesc ca un alt mijloc sau canal pentru a-si promova produsele sau serviciile, impartasindu-le tuturor adeptilor lor. Este nevoie doar de ei sa faca o simpla critica, sa-si dea cu parerea sau sa foloseasca produsul pentru ca vanzarile sa creasca vertiginos, iar produsul sau serviciul sa reuseasca sa se pozitioneze in fruntea pietei.

Prin urmare, obiectivul marcilor este sa profite de aceste influente sociale pentru a castiga importanta in randul utilizatorilor si a creste implicarea fata de produsele lor . Dar, pentru a realiza acest lucru, este necesar sa dezvolti in prealabil o strategie de Influencer Marketing.

Avantajele marketingului prin influenceri

Potrivit unui studiu din 2019 al agentiei de marketing de continut Linquia, 66% dintre agentii de marketing chestionati au desfasurat trei sau mai multe campanii in ultimul an si 42% au acum o strategie de influenta permanenta. Dar de ce opteaza companiile pentru Influencer Marketing?

Pentru ca la nivel de branding si vanzari, acestea ofera vizibilitate , credibilitate si o crestere considerabila a vanzarilor serviciilor si produselor pe care le recomanda. In plus, un alt avantaj pe care il aduc marcilor este ca pot atinge o tinta mult mai angajata , datorita increderii pe care o au cu Influencer. Prin urmare, campaniile cu influenceri pot fi mai eficiente si pot ajuta la reputatia si statutul marcii .

Un alt avantaj al campaniilor de influenta este ca pot creste conversia si ne pot ajuta sa generam trafic calitativ catre site-ul nostru . Acest lucru este important, deoarece uneori, legatura calitativa cu publicul conteaza mult mai mult decat numarul de utilizatori pe care ii putem avea.

Cum sa faci o strategie de marketing pentru influenceri?

Daca vrem sa lucram cu influenceri si sa lansam o campanie de marketing cu acestia, este important sa urmam sau sa tinem cont de urmatorii pasi:

1# Identificati cei mai relevanti influenceri pentru produsul sau serviciul vostru

Este important sa identificam care influencer se potriveste cel mai bine brandului nostru si valorilor companiei, deoarece influencerul va fi responsabil de transmiterea acestora catre public. Un influencer care nu ne impartaseste viziunea, misiunea si valorile nu va putea transmite publicului mesajul potrivit.

2# Ce fel de colaborare dorim sa stabilim?

Exista diferite modalitati de a contacta influenceri, de exemplu, putem face asta mergand direct la ei sau prin agentia pentru care lucreaza. Cu toate acestea, inainte de a ne contacta, trebuie sa fim clari cu privire la actiunile pe care vrem sa le desfasoare influencerul si cum vrem sa le faca. Prin urmare, este important sa fim clari cu privire la strategia pe care urmeaza sa o urmam, astfel incat atunci cand contactam influencerul sa putem explica in mod explicit ce ne dorim, cum ne dorim si ce cerinte trebuie sa indeplineasca.

3# Definiti niste KPI-uri

Este important sa definiti acesti KPI (Indicatori de Performanta a Procesului) pentru a urmari corect rezultatele actiunilor desfasurate. Pentru a face acest lucru, va recomandam:

  • Utilizati Google Analytics pentru a masura numarul de clicuri pe adresa URL.
  • Masurati acoperirea si impactul hashtag-ului care a fost folosit pentru campanie, precum si masurati timpii in care a fost distribuit, comentariile, mentiunile obtinute… exista instrumente precum Pirendo care permit masurarea acestui impact.
  • Numarul de conversii , adica achizitii si inregistrari.
  • Numarul de linkuri de autoritate , cum ar fi cele care apar in mass-media.

Cum sa gasesti Influencerul potrivit ?

Desi un Influencer are multi adepti, nu inseamna ca vreunul dintre ei ne merita. Asa cum am mentionat anterior, este important ca Influencerul sa aiba aceleasi valori ca marca sau compania, pentru a obtine rezultatele asteptate.

De aceea, inainte de a contacta un potential influencer pentru campania noastra, trebuie sa luam in considerare urmatoarele.

  1. Relevanta , adica calitatea continutului pe care il publicati si relevanta acestuia fata de alti influenceri.
  2. Acoperire , numarul de utilizatori pe care i-am putea afecta si care ar adauga valoare campaniei noastre.
  3. Rezonanta , capacitatea de a genera implicare cu utilizatorii influencerului intr-un mod relevant.

Oprirea sa ne gandim si sa analizam punctele de mai sus ne va impiedica sa facem greseala de a alege un influencer pur si simplu din cauza numarului de urmaritori pe care ii au. Iata de ce studiul audientei este atat de important si uneori este mai profitabil sa avem micro – influenceri cu mai putini followeri, dar care sunt din targetul care ne intereseaza decat influenceri cu milioane de followers dar care nu se adapteaza tintei noastre. 

In final, odata ce influencerul a fost contactat pentru a genera o relatie cu el, avem nevoie sa:

  1. Stabiliti o relatie cu influencerul.
  2. Creati valoare pentru ambele.
  3. Definiti aspectul, senzatia si tonul colaborarilor astfel incat sa se potriveasca cu brandul nostru.
  4. Masurati rezultatele.