Ce este un comunicat de presa si la ce foloseste

Categories Timp liberPosted on

Comunicatul de presa este un instrument foarte utilizat in lumea jurnalismului si a mijloacelor de comunicare. Te invitam sa citesti aceasta nota pentru a afla in profunzime despre acest instrument util si interesant.

Un comunicat de presa este un mesaj scris care comunica o noutate sau informatii de interes catre mijloacele de comunicare, avand ca scop vizibilizarea acelei stiri in media informativa. De multe ori sunt publicate comunicate de presa, dar nu primesc niciodata atentia la care era asteptata datorita ponderii pe care o are in stiri. Acest comunicat trebuie sa fie scurt, concis si sa contina date sau fapte concrete, adica sa raspunda la intrebarile cine, cand, cum, unde si de ce. 

De asemenea, trebuie sa fie clar, astfel incat sa nu se utilizeze cuvinte greu de inteles, deoarece interpretarea complicata si scrierea confuza ar putea duce la respingerea imediata a comunicatului de presa.

De asemenea, este esential sa aiba un format simplu, care sa nu ingreuneze lectura, pentru a nu fi respins.

De asemenea, comunicatul de presa trebuie distribuit simultan tuturor destinatarilor, adica trebuie sa fie trimis tuturor destinatarilor in acelasi timp si, in acelasi timp, sa fie publicat pe web. Astfel, putem spune ca comunicatul de presa nu este instrumentul care ar trebui folosit pentru a face cunoscute informatii exclusiviste sau stiri exclusive unui jurnalist sau unui anumit mediu, deoarece acesta are particularitatea de a face cunoscuta o fapta tuturor mijloacelor si jurnalistilor in acelasi timp.

In general, comunicatele de presa sunt trimise prin e-mail pentru ca jurnalistii si mijloacele de comunicare sa disemineze informatiile importante. Cu toate acestea, in prezent, multe companii opteaza sa publice comunicatele pe propriile canale, cum ar fi Twitter sau site-ul lor web, pentru a ajunge mai rapid la publicul larg. Cu alte cuvinte, daca sunt trimise prin e-mail catre media si jurnalisti, comunitatea afla despre eveniment atunci cand acestia fac publica informatia; in schimb, daca compania sau organizatia publica comunicatul de presa pe retelele lor, nu trebuie sa astepte ca media sa difuzeze stirea.

Care sunt partile unui comunicat de presa?

– Primul lucru care poate fi citit in comunicatul de presa este titlul, care trebuie sa contina nucleul principal al informatiei.

– Apoi urmeaza un subtitlu, care completeaza informatia furnizata in titlu. Acesta este optional.

– Apoi apare data si locul publicarii.

– Apoi vine textul propriu-zis, care trebuie sa relateze stirea intr-o maniera completa, scurta si concisa. De asemenea, stirea trebuie structurata sub forma unei piramide inversate, adica prezentand informatia de la cel mai important la cel mai putin important.

– Apoi trebuie sa apara semnatura persoanei sau organizatiei care difuzeaza comunicatul de presa.

– In cele din urma, trebuie sa fie furnizate informatii de contact, adica o adresa de e-mail si un numar de telefon pentru ca jurnalistii sa poata lua rapid legatura cu sursa pentru a solicita mai multe detalii sau pentru a clarifica orice nelamuriri legate de informatiile prezentate in comunicat.

Sunt multe companii si organizatii care folosesc acest instrument de presa pentru a face cunoscute informatii legate de un subiect sau o situatie care s-a putut produce si pentru a-si exprima oficial si public pozitia. Din acest motiv, este important ca in comunicatul de presa sa fie clar si concis exprimata pozitia, adica nu trebuie lasata optiunea pentru indoiala si speculatie. Citeste mai multe despre importanta si avantajele comunicatelor de presa pentru SEO, in acest articol.

Claritatea, concizia si precizia sunt pilonii unui comunicat de presa, un instrument cheie in domeniul comunicarii si al jurnalismului pentru a face cunoscute fapte, evenimente si orice tip de situatii care trebuie extinse catre restul societatii.