Comunicarea interna in companii pentru noua normalitate

Categories ArticolePosted on

In prezent traim vremuri de mare incertitudine in care increderea este esentiala atunci cand comunicam intr-o companie. Nu numai de la usi spre exterior. Modul in care va adresati angajatilor in vremuri de criza va stabili cursul unei organizatii. Din acest motiv, in acest articol va explicam cum sa abordati comunicarea interna in companii pentru noua normalitate. Continua sa citesti!

Comunicarea interna in companii pentru noua normalitate

S-au spus multe despre schimbarea obiceiurilor de cumparare ale consumatorilor si despre diferitele aspecte in care criza Covid-19 a afectat toate nivelurile. In domeniul afacerilor, comunicarea interna in companii pentru noua normalitate nu a ramas in urma.

Angajatii au nevoie ca organizatiile lor sa transmita incredere si securitate atunci cand vine vorba de revenirea la munca. In aceste momente managerii trebuie sa-si demonstreze capacitatea de lider.

Pentru a face acest lucru, companiile trebuie sa faca fata acestor situatii cu transparenta , deoarece credibilitatea organizatiei este mai in joc ca niciodata. Este necesar sa o faci cu calm, oferind in mod obiectiv toate informatiile necesare. De asemenea, ajutam angajatul sa stie ce schimbari vor fi efectuate in companie, cum trebuie sa actioneze lucratorii si pe cine va afecta fiecare. Este important ca baza mesajului sa fie intotdeauna ca sanatatea fortei de munca este pe primul loc.

O mare parte a companiilor au ales sa-si exercite propria de-escaladare. Adica sa incorporam muncitori pe masura ce situatia se imbunatateste pana cand 100% din forta de munca revine la munca.

Cum sa ancorati angajatii in noua normalitate

In primul rand, stim ca o mare parte a companiilor au suferit consecintele crizei intr-un mod devastator. Dar si angajatii. Companiile care s-au expus cel mai mult in aceasta criza sunt cele care au iesit cel mai bine. Prin urmare, urmati urmatoarele sfaturi pentru comunicarea interna in companii pentru noua normalitate 

  • Le multumeste angajatilor pentru efortul depus si pe care il vor face in continuare in urmatoarele luni.
  • Foloseste mesaje clare, apropiate si optimiste , cu un ton empatic.
  • Evidentiaza realizarile realizate in ultimele luni si obiectivele actuale ale companiei. Puneti-va ochii pe viitor si explicati ce se face si cum va fi abordata fiecare etapa.
  • Ea genereaza ascultare activa din partea companiei, invita echipele sa participe si creeaza un mediu de incredere in care se simt confortabil sa-si impartaseasca preocuparile sau propunerile sau initiativele lor sub orice aspect.

CELE DOUA NIVELURI DE COMUNICARE INTERNA

In comunicare, trebuie avut in vedere faptul ca datele raman pe locul doi. Aici intervine componenta emotionala . Exista doua niveluri de comunicare interna in companiile noii normalitati.

Pe de o parte, pur operational . Acest grup include comunicarea angajatilor cum va fi cotidianul lor, daca au efectuat ERTES, informarea acestora despre starea situatiei lor, daca se vor putea intoarce la munca, cand si cum. Nivelul operational include de la lucruri la fel de imediate precum zi de zi si impactul acesteia sau comunicarea calificarii formatiunilor sau implementarea masurilor de solidaritate, de exemplu.

Pe de alta parte, exista nivelul strategic . Un nivel care se bazeaza pe transmiterea linistii sufletesti personalului intr-un mod foarte clar, comunicand evolutia si impactul pandemiei asupra companiei din punct de vedere economic si socio-laboral .

Tendinte in comunicarea interna in era post-Covid-19

Televiziunea, media digitala si retelele sociale au fost instrumente cheie pentru a ne informa in timpul crizei. Telemunca ne obliga si sa fim conectati. Aceasta situatie presupune o comunicare diferita si genereaza noi modalitati de a ajunge la publicul tau, precum si exaltarea valorilor, mai importante acum ca niciodata.

Gestionarea comunicarii cu publicul intern este esentiala pentru ca acestia sa devina aliati ai companiei. Pentru a explica cum sa faceti fata unei situatii atat de complicate, urmati pasii de mai jos pentru a adapta comunicarea interna in companii la noua normalitate :

1# Angajatii, centrul companiei

Atunci cand elaborezi o actiune sau un plan de comunicare interna, trebuie sa tii mereu cont de faptul ca angajatii sunt si vor fi intotdeauna motivul existentei unei companii. Pana la urma, fiecare organizatie este alcatuita din oameni, care sunt cei care o fac sa functioneze si, fara ei, s-ar pierde. Prin urmare, este important sa aveti grija de ele.

In acelasi mod in care incertitudinea cu privire la ceea ce urmeaza afecteaza planurile si obiectivele unei companii, si moralul personalului va avea de suferit din cauza impactului crizei asupra acestora si asupra mediului inconjurator.

2 # Reduceti incertitudinea

Personalitatea noastra nu conteaza. Cu totii, intr-o masura mai mare sau mai mica, avem nevoie de garantii. A doua recomandare este sa gestionezi emotiile echipei tale. Aceasta inseamna angajamentul fata de adevar si transparenta atunci cand transmiteti informatii. Ochi, nu tacere. Construirea increderii necesita planificare strategica si efort zilnic din partea organizatiei. De asemenea, determina si canalele cele mai directe si adecvate pentru a ajunge la angajatii tai. De asemenea, in ce scop veti folosi fiecare dintre ele.

3# Obiective si scenarii posibile

Reduceti incertitudinea, clarificati obiectivele companiei . Unde mergi si cum vei actiona in fata a ceea ce se intampla? Asigurati-va ca toata lumea stie incotro merge proiectul si care sunt responsabilitatile lor.

Pe de alta parte, sugereaza ca pot exista posibile evenimente neprevazute . Intr-o criza nu stii niciodata si angajatilor le va dori sa afle despre alte scenarii posibile. Amintiti-va ca sunteti responsabil pentru dozarea informatiilor.

#4 Branding

Se spune mereu ca angajatii sunt cei mai buni prescriptori ai unui brand. In momentele de criza este ocazia perfecta de a le aborda. Transforma angajatii in cel mai bun aliat al tau pentru promovarea marcii tale. Intareste-ti relatia, astfel incat noile talente sa-ti aleaga companiile datorita ambasadorilor interni de brand care vorbesc bine despre proiect.

Criza ne supune unui sentiment de lipsa de control si instabilitate in viata noastra profesionala si personala. Pentru a face fata acestei situatii, incearca sa fii cat mai flexibil posibil ca si companie si sa implementezi actiuni pentru imbunatatirea calitatii vietii angajatilor. Iti vor multumi.