Influencerii pentru copii promoveaza branduri de junk food pe YouTube – obtinand peste un miliard de vizualizari

Categories DivertismentPosted on

Forma putin cunoscuta, dar comuna de plasare a produselor mareste expunerea copiilor la alimente nesanatoase, justificand reglementari mai puternice

Copiii cu canale YouTube extrem de populare promoveaza frecvent alimente si bauturi nesanatoase in videoclipurile lor, avertizeaza cercetatorii de la Scoala de Medicina Publica Globala din NYU si Scoala de Medicina Grossman din NYU intr-un nou studiu publicat in revista Pediatrics .

Companiile de alimente si bauturi cheltuiesc 1,8 miliarde de dolari pe an comercializand produsele lor catre tineri. Desi publicitatea prin televiziune este o sursa majora de marketing alimentar, companiile au crescut dramatic publicitatea online, ca raspuns la consumul crescut al mass-media sociale.

„Copiii vad deja cateva mii de reclame alimentare la televizor in fiecare an, iar adaugarea acestor videoclipuri de pe YouTube poate face si mai dificila mentinerea unei diete sanatoase pentru parinti si copii”, a spus Marie Bragg, profesor asistent de nutritie pentru sanatate publica la NYU School of Global Public Health si profesor asistent in cadrul Departamentului de Sanatate a Populatiei de la NYU Langone. „Avem nevoie de un mediu media digital care sa sustina o alimentatie sanatoasa in loc sa o descurajeze”.

YouTube este al doilea site cel mai vizitat din lume si este o destinatie populara pentru copiii care cauta divertisment. Peste 80 la suta dintre parintii cu un copil mai mic de 12 ani ii permit copilului sa vizioneze YouTube, iar 35 la suta dintre parinti declara ca copilul lor urmareste regulat YouTube.

„Alura YouTube poate fi deosebit de puternica in 2020, deoarece multi parinti lucreaza de la distanta si trebuie sa jongleze cu sarcina dificila de a avea copii mici acasa din cauza COVID-19”, a spus Bragg, autorul principal al studiului.

Cand gasesc videoclipuri pentru copii mici, milioane de parinti apeleaza la videoclipuri cu „influenceri pentru copii” sau copii ai caror parinti ii filmeaza facand activitati precum experimente stiintifice, jucandu-se cu jucarii sau sarbatorind zilele de nastere. Popularitatea crescanda a acestor videoclipuri YouTube a atras atentia companiilor, care fac publicitate sau sponsorizeaza postari pentru a-si promova produsele inainte sau in timpul videoclipurilor. De fapt, cel mai bine platit influencer YouTube din ultimii doi ani a fost un tanar de 8 ani care a castigat anul trecut 26 de milioane de dolari.

„Este posibil ca parintii sa nu-si dea seama ca influencerii pentru copii sunt platiti adesea de catre companiile de produse alimentare pentru a promova mancaruri si bauturi nesanatoase in videoclipurile lor. Studiul nostru este primul care cuantifica masura in care plasarile de produse alimentare nesanatoase apar in videoclipurile YouTube de la influenceri pentru copii”, a spus Bragg .

Bragg si colegii ei au identificat cei mai populari cinci influenceri pentru copii pe YouTube din 2019 – ale caror varste au variat intre 3 si 14 ani – si si-au analizat cele mai vizionate videoclipuri. Concentrandu-se pe un esantion de 418 videoclipuri YouTube, acestea au inregistrat daca au fost afisate alimente sau bauturi in videoclipuri, ce articole si marci au fost prezentate si au evaluat calitatea nutritionala a acestora.

Cercetatorii au descoperit ca aproape jumatate dintre cele mai populare videoclipuri de la influenceri pentru copii (42,8%) promoveaza mancarea si bauturile. Peste 90 la suta din produsele prezentate erau alimente, bauturi sau jucarii de marca nesanatoase, iar mancarea rapida este cea mai frecventa junk food, urmata de bomboane si sifon. Doar cateva videoclipuri au prezentat articole nesanatoase fara marca, cum ar fi hot dog (4%), articole sanatoase fara marca, cum ar fi fructele (3%) si articole sanatoase de marca, cum ar fi marci de iaurt (2%).

Videoclipurile care contin destinatii de plasare de produse alimentare nedorite au fost vizionate de peste 1 miliard de ori – un nivel uluitor de expunere pentru companiile de produse alimentare si bauturi.

„A fost ingrijorator sa vedem ca influencerii pentru copii promoveaza un volum mare de junk food in videoclipurile lor de pe YouTube si ca aceste videoclipuri genereaza cantitati enorme de timp de ecranare pentru aceste produse nesanatoase”, a spus Bragg.

In timp ce cercetatorii nu stiu ce destinatii de plasare pentru produse alimentare si bauturi au fost aprobate, acestia considera ca aceste videoclipuri sunt problematice pentru sanatatea publica, deoarece permit companiilor alimentare sa promoveze in mod direct – dar subtil – alimentele nesanatoase copiilor mici si parintilor lor.

„Este o furtuna perfecta pentru a incuraja o alimentatie deficitara – cercetarile arata ca oamenii au incredere in influenceri, deoarece acestia par a fi„ oameni obisnuiti ”, iar cand ii vezi pe acesti influenceri pentru copii mancand anumite alimente, nu arata neaparat ca publicitate. publicitatea si numeroase studii au aratat ca copiii care vad reclame alimentare consuma mai multe calorii decat copiii care vad reclame nealimentare, motiv pentru care Academia Nationala de Medicina si Organizatia Mondiala a Sanatatii identifica marketingul alimentar ca fiind un factor principal al obezitatii infantile „, a spus Bragg.

Cercetatorii incurajeaza autoritatile de reglementare federale si de stat sa consolideze si sa aplice reglementarile referitoare la publicitatea de junk food de catre influenceri pentru copii.

„Speram ca rezultatele acestui studiu incurajeaza Comisia Federala pentru Comert si avocatii generali ai statului sa se concentreze asupra acestei probleme si sa identifice strategii de protejare a copiilor si a sanatatii publice”, a declarat coautorul studiului, Jennifer Pomeranz, profesor asistent de politici si management al sanatatii publice. la NYU School of Global Public Health.

Lasă un răspuns