10 sfaturi pentru a vă îmbunătăți SEO prin harta site-ului XML

Categories NewsPosted on

Cum ar călători oricare dintre noi cu succes fără hărți?

Nu am face-o.

Hărțile sunt un instrument important pe care îl putem folosi pentru a călători din punctul A în punctul B. Și, la fel ca în viața reală, hărțile sunt importante pentru motoarele de căutare pentru a naviga prin site-ul dvs. de la o pagină la alta.

Deci, cum arată exact un Sitemap XML și cum puteți crea unul pentru a oferi crawlerilor motoarelor de căutare o modalitate ușoară de a naviga pe site-ul dvs.?

În acest articol nu voi explica doar ce este un Sitemap XML, dar, cel mai important, vă voi oferi câteva sfaturi pentru a maximiza potențialele sale beneficii SEO!

Ce este un Sitemap XML?

Un Sitemap XML este o listă de adrese URL sau pagini accesibile pe site-ul dvs. web. Puteți să vă gândiți la aceasta ca la o hartă – sau o listă de adrese – pentru site-ul dvs. web, care îi ajută pe crawlerele motoarelor de căutare precum Google sau Bing să înțeleagă mai bine și să navigheze eficient pe site-ul dvs., fără a pierde resurse.

Pe lângă informarea accesărilor cu crawlere a adreselor URL ale site-ului dvs. web, un sitemap XML poate oferi și informații valoroase despre paginile site-ului dvs.; de exemplu, când pagina a fost actualizată ultima dată, cât de des este schimbată și dacă există versiuni ale paginii în alte limbi.

Puteți citi mai multe despre modul în care funcționează Sitemap-urile XML în acest articol: Ce este un Sitemap XML?

Care sunt beneficiile SEO ale unui Sitemap XML?

Sitemap-urile sunt utile pentru SEO tehnic sau pentru a vă accesa mai bine cu crawlere și indexați site-ul. SEO tehnic este procesul de îmbunătățire a aspectelor tehnice ale site-ului dvs. pentru a vă crește clasarea în SERP-uri, adică paginile cu rezultate ale motorului de căutare.

Sitemap-urile XML îi spun Google ce:

  • Pentru a accesa cu crawlere și a indexa Google/Bing sau alte motoare de căutare vor fi notificate cu privire la paginile noi mult mai rapid, ceea ce va duce la un proces de indexare și afișare mai rapidă a site-ului web în rezultatele căutării.
  • Arhitectura site-ului dvs. – Când accesează cu crawlere un site web, motoarele de căutare pot găsi pagini care sunt ascunse adânc în arhitectura site-ului dvs., dar care nu au fost descoperite înainte. Totuși, nu există nicio garanție că toate vor fi indexate.
  • Când conținutul dvs. a fost actualizat ultima dată – Folosind eticheta din Sitemap-ul dvs. XML, puteți notifica crawlerele când pagina a fost actualizată ultima dată. Acest lucru va ajuta motoarele de căutare să vă reindexeze pagina și să țină pasul cu modificările.
  • Versiuni traduse ale conținutului – Definirea versiunilor „alternative” ale paginilor dvs. în diferite limbi în fișierul dvs. XML Sitemap va ajuta motoarele de căutare să „grupeze” paginile și să atribuie limba corectă utilizatorului.

Cele mai bune practici sitemap de urmat pentru a vă îmbunătăți SEO

  1. Generați hărți de site automat – Cu instrumentele potrivite, cum ar fi un generator de hărți de site XML încorporat sau plugin-uri populare, cum ar fi cele pentru WordPress și Magento, puteți crea cu ușurință o hartă de site dinamică, fără prea multe acțiuni manuale. Sitemap-urile dinamice sunt cele care se actualizează automat atunci când pagini noi sunt adăugate sau eliminate pe baza unui set de reguli. În consecință, va rămâne actualizat, ceea ce este o altă practică optimă a sitemap-ului pe care ar trebui să o urmați.
  2. Plasați harta site-ului în directorul rădăcină – Plasarea hărții site-ului în locul potrivit face ca motoarele de căutare să o descopere mai ușor. Acesta este directorul rădăcină al serverului dvs. HTML. Exemplu: https://mywebsitedomain.com/sitemap.xml
  3. Includeți numai adrese URL canonice în harta site-ului – Sitemap- ul XML ar trebui să conțină numai adrese URL pe care doriți să fie indexate de motoarele de căutare. O adresă URL canonică este o declarație explicită către motoarele de căutare că nu doriți ca adresa URL să fie indexată și, în schimb, doriți ca adresa URL canonică să consolideze semnalele de indexare. Prin urmare, includerea unei adrese URL canonizate într-o hartă a site-ului oferă motoarele de căutare informații contradictorii și poate afecta ceea ce acestea consideră a fi adresa URL canonică, ceea ce poate duce la indexarea adreselor URL neintenționate.
  4. Eliminați paginile cu erori – Înainte de a trimite harta site-ului dvs. la Google, o bună practică SEO este să utilizați un instrument precum XML Sitemap Validator sau ScreamingFrog, pentru a elimina rapid erorile din fișierele XML sitemap. Erorile dintr-un sitemap XML pot fi generate de pagini pe care motorul de căutare nu le poate accesa cu crawlere, erori de 40 de ori, prea multe adrese URL în harta site-ului, adrese URL non-canonice. Este posibil ca motoarele de căutare să nu poată indexa fiecare pagină de pe harta site-ului dvs. dacă conțin oricare dintre aceste erori. Și citirea manuală a fișierelor XML pentru a găsi probleme poate dura mult timp și, de asemenea, trebuie să testați adresele URL. Așadar, validatorii de hărți de site vă pot permite să omiteți toate aceste lucrări și să remediați erorile.
  5. Evitați să includeți pagini cu redirecționări 3XX – După cum spune John Mu, analist de tendințe webmaster la Google pe Twitter, Sitemap-ul dvs. XML ar trebui să conțină exclusiv adrese URL pe care doriți să le indexați. Prin urmare, evitați să includeți adrese URL care au fost redirecționate.

Aș enumera adresele URL pe care doriți să le indexați. Utilizăm sitemap-uri parțial pentru a selecta adrese URL canonice; dacă ne spuneți despre o adresă URL în harta site-ului, dar redirecționați către o altă adresă URL, de unde ar trebui să știm pe care o doriți cu adevărat? pic.twitter.com/dMdeWHIIDj

— 🐝 johnmu.xml (personal) 🐝 (@JohnMu) 21 august 2018

6. Includeți numai URL-ul canonic al paginilor paginate – Când este executată corect, paginarea ajută motoarele de căutare să înțeleagă care este relația dintre o serie de pagini. Procedând astfel, împiedicăm posibilele conținuturi duplicate din cauza asemănărilor tematice și ne asigurăm că roboții indexează adresa URL relevantă. De aceea, o bună practică este să includeți în cel XML URL-ul canonizat pe paginile paginate.

7. Trimiteți sitemap-urile dvs. la Google – După ce ați creat sitemap-ul și l-ați încărcat pe site-ul dvs. web, trebuie să îl trimiteți la Google. Dacă ați folosit un plug-in sau o extensie pentru a genera automat harta site-ului, atunci nu este nevoie să-l încărcați pe site-ul dvs. web, aceste instrumente vor face asta pentru dvs. De asemenea, Google Search Console vă va arăta dacă au mai rămas pagini cu erori. 8. Creați mai multe sitemap-uri pentru site-uri mai mari –Protocolul oficial pentru sitemap-urile XML, sitemaps.org, prevede că un sitemap nu trebuie să conțină mai mult de 50.000 de adrese URL și să nu fie mai mare de 10 MB. Cele mai populare motoare de căutare (Google, Bing, Yahoo), par să urmeze aceste recomandări de dimensiune. Va trebui să utilizați mai multe sitemap-uri dacă site-ul dvs. are mai multe pagini decât acestea. Fișierul index sitemap va identifica fiecare dintre fișierele sitemap pentru motoarele de căutare, permițând o indexare mai eficientă. 9. Livrați sitemap-ul corespunzător crawlerilor –Site-urile internaționale cu versiuni multiple de pagini în diferite limbi sau locații direcționate geografic ar putea, de asemenea, beneficia de corelarea sitemapurilor lor. Servirea versiunii corespunzătoare a site-ului dvs. web vă ajută nu numai să asigurați cea mai bună experiență de utilizare, ci și să ajutați motoarele de căutare să vă înțeleagă site-ul. Instrumentul nostru gratuit SEO Hreflang vă poate ajuta să vă mapați mai bine sitemapurile internaționale și să le oferiți utilizatorilor pe cea potrivită. 10. Includeți adresa URL a sitemapului dvs. în fișierul robots.txt –Un fișier robots.txt este un fișier text simplu care se află în directorul rădăcină al site-ului dvs. web. Folosind fișierul robots.txt, puteți „spune” motoarelor de căutare ce pagini să acceseze cu crawlere (și ce pagini să nu acceseze cu crawlere) și, de asemenea, ce motoare de căutare au permisiunea de a accesa cu crawlere site-ul dvs. Adăugarea adresei URL a sitemap-ului dvs. XML în fișierul robot.txt este întotdeauna o bună practică SEO.

Concluzie

Doar cu puțin timp și efort, folosind un Sitemap XML vă puteți asigura că site-ul dvs. este accesat cu crawlere și indexat rapid. Aceste bune practici SEO vă vor ajuta să generați sitemap-uri în mod corect și să vă asigurați că beneficiați la maximum de scopul lor.

Dacă aveți întrebări despre Sitemaps XML, nu ezitați să ne contactați.