Toti specialistii in marketing isi pun aceeasi intrebare: functioneaza actiunile mele de marketing? Pentru a rezolva aceasta intrebare, Google a lansat Google Attribution 360, un serviciu conceput astfel incat profesionistii in marketing sa poata analiza si masura mai bine impactul actiunilor si strategiilor lor pe toate canalele si dispozitivele.
Si acum apare Google Marketing Platform , un instrument care combina serviciile de marketing cu analiza web. Este destinat sa ajute la planificarea, cumpararea de reclame si masurarea rezultatelor pentru a optimiza campaniile noastre rapid si usor, fara a fi nevoie sa folosim alte instrumente.
Ce diferente au aceste doua instrumente? Google Marketing este actualizarea la Google Attribution 360? Sa vedem.
Ce este si cum functioneaza Google Attribution 360?
Google Attribution 360 isi propune sa reuneasca intr-un singur loc, si fara costuri suplimentare, integrari cu AdWords, Google Analytics si DoubleClick Search , combinand date de pe diferite canale de marketing si putand astfel oferi o viziune completa asupra evolutiei si performantei actiunilor marketing.
La acea vreme, compania a explicat in declaratia de lansare Google Atribution ca „cu experientele complexe ale clientilor de astazi, afacerea dvs. poate avea o duzina de interactiuni cu o singura persoana, pe mai multe ecrane, videoclipuri, cautari, retele sociale si chiar prin site-ul dvs. web sau prin intermediul dvs. aplicatia. Si toate aceste actiuni au loc pe mai multe dispozitive, ceea ce face un proces si mai dificil de evaluat.”
In fata acestei situatii, multi profesionisti au incercat sa faca atribuirea sa functioneze, dar majoritatea instrumentelor de atribuire sunt greu de configurat, nu urmeaza corect calea clientului sau nu se integreaza cu instrumentele de publicitate.
Din acest motiv, multi profesionisti folosesc modelul de atribuire prin ultimul clic care nu apreciaza impactul majoritatii punctelor de contact de marketing.
In acest fel, Google Attribution va permite sa integrati date de pe toate canalele de marketing. Folosind machine learning , se aplica un model de atribuire bazata pe date pentru a determina creditul vanzarii care este atribuit fiecarui pas din calatoria consumatorului, de la prima intrare pe site-ul marcii si pana la efectuarea unei achizitii, analizand unicitatea contului. modele de conversie si compararea cailor clientilor care cumpara cu cele ale clientilor care abandoneaza procesul de cumparare.
Cu Google Atribution puteti obtine rezultate care sunt mai precis reprezentative pentru afacerea dvs.
Daca specialistii in marketing pot colecta date mai precise si mai reprezentative despre actiunile lor de marketing, le va fi mai usor sa se gandeasca la noi actiuni care ajuta la cresterea conversiilor.
De asemenea, va permite sa lansati actiuni rapide pentru optimizarea reclamelor cu Google Attribution, deoarece le integreaza cu instrumente de publicitate precum AdWords si DoubleClick Search. Rezultatele sunt oferite momentan pentru a putea intocmi rapoarte.
Ce este Google Marketing Platform si cum functioneaza?
Pentru a incepe sa folosim Google Marketing Platform , va trebui sa intram in centrul de integrare care va aparea pe ecranul principal. Acest lucru ne va permite sa stabilim conexiuni intre diverse produse.
Acest instrument ne va permite sa realizam 100 de integrari cu parteneri de date, DMP-uri, schimburi, solutii de masurare, printre alte servicii si produse.
Unele dintre serviciile pe care le va include aceasta platforma sunt urmatoarele:
In ceea ce priveste serviciile de publicitate :
- Display y Video 360
- Search Ads 360.
In ceea ce priveste serviciile analitice :
- Analytics 360
- Data Studio
- Optimizati 360
- Sondaj 360
- Manager de etichete 360
Avantajele utilizarii Google Marketing Platform
Unul dintre principalele sale avantaje va fi integrarea diferitelor produse pe aceeasi platforma . Acest lucru va economisi timp la pregatirea campaniilor noastre.
In plus, datorita acestei platforme, se poate oferi un marketing mai rapid datorita automatizarii proceselor de rutina.
De asemenea, puteti avea un control mai exhaustiv al investitiilor , deoarece ne permite sa vedem care strategii functioneaza mai bine si care nu, pentru a le modifica sau elimina.
Un alt avantaj este ca ajuta la o mai buna intelegere a publicului nostru , datorita analizei datelor. Acest lucru va permite sa creati campanii exclusive si sa oferiti doar ceea ce utilizatorii au nevoie sau sunt interesati. Datorita acestui lucru, putem ajunge la acei utilizatori de cea mai mare valoare pentru noi. In plus, platforma permite partajarea tuturor informatiilor si datelor obtinute cu restul echipei.