10 mituri si 5 adevaruri despre cum sa slabesti

Categories SanatatePosted on

Daca bei apa sau ceai vei slabi si vei arde grasimile, consumul de fructe sau carbohidrati noaptea te ingrasa … Exista multe mituri despre cum sa slabesti rapid si credinte false despre ce alimente si obiceiuri te ingrasa.

Obsesia de a pierde kilograme in cateva zile sau saptamani ne poate determina sa adoptam obiceiuri nesanatoase care nu sunt sustinute de specialisti. Juan Jose Lopez, specialist in nutritie la Societatea Spaniola de Endocrinologie si Nutritie (SEEN) explica adevarurile si miturile despre cum sa slabesti.

Pentru a pierde in greutate trebuie sa mananci multe mese pe zi

ADEVARAT. Este important sa facem diferenta intre distribuirea alimentatiei zilnice adecvate echilibrate in mai multe mese si mancarea de mai multe ori pe zi fara control. Distribuirea dietei in 4-6 mese poate favoriza satietatea intre mese pentru a evita tendinta de a gusta gustare intre mese si a avea mese mai mari la mesele principale.

Dietele cu proteine ​​sarace in carbohidrati sau care elimina carbohidratii sunt cele mai bune pentru a pierde in greutate

Mit . In termeni generali, atunci cand clasificam dietele de slabire gasim trei tipuri principale: dieta echilibrata, dieta saraca in grasimi sau dietele sarace in carbohidrati . Dovezile ca unele diete sunt mai bune decat altele sunt controversate.

In acest fel, dieta saraca in carbohidrati a aratat o scadere in greutate mai mare pe termen scurt, dar analizata pe termen lung are un efect similar cu dieta de restrictie a grasimilor. Pe de alta parte, dietele care sunt foarte limitate in cantitatea de carbohidrati pot produce efecte secundare precum halitoza, dureri de cap, constipatie , crampe si stare generala de rau.  

Daca fac mult miscare, pot manca ce vreau sau nu am nevoie sa tin dieta. 

Mit. Efectuarea exercitiilor fizice produce o stimulare a apetitului, motiv pentru care exista tendinta de a consuma o cantitate mai mare de alimente, in general bogate in calorii. In cazul dietelor de slabire, acest impuls fiziologic poate fi daunator deoarece aceasta crestere a aportului poate anula efectul benefic al exercitiilor fizice asupra greutatii si chiar poate stimula cresterea in greutate .

La efectuarea dietelor de slabit se recomanda ajustarea alimentatiei catre o alimentatie echilibrata adaptata la cheltuiala energetica a individului, alaturi de exercitii fizice adecvate situatiei fizice. Nu este recomandabil sa excludem niciuna dintre cele doua circumstante, deoarece efectul lor benefic se poate pierde.

Ceaiul arde grasimile

Mit. Diferitele molecule care alcatuiesc ceaiul nu au nicio dovada despre consumul preferential de grasimi in organismul uman. Desi este adevarat ca aceasta infuzie poate avea un rol benefic asupra sanatatii datorita continutului de antioxidanti si a rolului sau de satietate la desfasurarea dietelor de slabit.

Dietele expres functioneaza

Dietele expres pot avea un efect asupra pierderii in greutate la anumite persoane pe termen scurt. Problema este ca aceste diete tind sa fie foarte dezechilibrate din punct de vedere nutritional si monotone, asa ca, pe termen lung, sunt dificil de urmat si sunt de obicei asociate cu intreruperi bruste, producand un randament foarte semnificativ cunoscut sub numele de „efect de rebound”.

Alimentele usoare nu ingrasa

Mit . Alimentele usoare sunt definite deoarece exista un aliment de referinta „neusor” cu o incarcatura calorica mai mare decat ele. Asta nu inseamna ca aceste alimente nu ingrasa, ci mai degraba ca au o valoare calorica cu 30 la suta mai mica decat alimentul de referinta.

Este foarte important sa trecem in revista etichetarea nutritionala a acestor alimente deoarece desi in unele cazuri continutul energetic este aproape de 0, in altele au o cantitate calorica mare, dar mai mica decat cea a alimentului de referinta.

Sari peste cina este cel mai rapid mod de a slabi

Mit. Dupa cum am mentionat anterior, distribuirea dietei in mai multe mese este benefica pentru pierderea in greutate. Prin urmare, eliminarea selectiva a alimentelor are un efect negativ asupra satietatii si poate duce la cresterea aportului din restul meselor zilei.

Apa de baut in timpul meselor te ingrasa

Mit. Apa este un lichid cu putine calorii, prin urmare, indiferent de ora din zi in care este luata, nu ar trebui sa provoace crestere in greutate. In acelasi mod, furnizarea de apa in timpul meselor ar produce o senzatie mai mare de satietate si, in conditii normale, ne-ar face sa mancam mai putine alimente. Prin urmare, apa din mese, mai degraba decat cresterea in greutate, ar putea duce la un aport caloric mai mic .

Pentru a pierde in greutate trebuie sa mori de foame

Mit. Nu trebuie sa mori de foame ca sa te ingrasi. Pentru a evita acest sentiment de foame atunci cand se desfasoara cure de slabire, este necesar sa alegeti alimente cu densitate calorica scazuta, adica cele care ofera putine calorii in volum mare. In acelasi mod, distribuirea in mai multe mese poate fi benefica. Acest model alimentar creste de obicei senzatia de satietate si reduce foamea. 

Apa fierbinte elimina grasimea

Mit. Consumul de calorii de catre organismul uman se bazeaza pe activitatea fizica, pe energia folosita in procesele vitale si pe energia insasi obtinuta din metabolizarea alimentelor. Apa cu o temperatura mai mare decat temperatura corpului isi stabilizeaza temperatura la intrarea in corp. Din acest motiv, temperatura la care se bea apa nu influenteaza descompunerea grasimilor corporale. 

In timpul dietelor nu poti consuma zahar

Jumatate de adevar. Zaharul in cantitati mici nu interfereaza cu dezvoltarea dietelor. Singura precautie recomandata in ghidurile diferitelor societati este consumul a mai putin de 10 la suta din totalul caloriilor zilnice din dieta.

Daca esti vegetarian te ingrasi mai putin

Mit. Printre alimentele vegetale se numara unele dintre alimentele cu cea mai scazuta valoare calorica. Dar, la fel, majoritatea grasimilor folosite in bucataria spaniola sunt vegetale.

Prin urmare, respectarea unei diete vegetariene nu te scuteste de la ingrasare si este necesar sa urmezi o combinatie echilibrata a diferitelor alimente vegetale pentru a evita ingrasarea.

Carnea rosie este daunatoare pentru sanatatea ta

Mit. Ca si in cazul majoritatii alimentelor, carnea rosie consumata in mod echilibrat nu dauneaza sanatatii.

Recomandarile diferitelor societati includ intre 1 si 3 portii de carne rosie pe saptamana datorita aportului de substante nutritive asociate acesteia, predominant proteine ​​cu valoare biologica ridicata, fier si vitamina B12.

Mancatul in fata televizorului te ingrasa

Adevarul . Privirea la televizor in sine nu trebuie sa ne faca sa ne ingrasam, dar daca in timp ce mancam suntem distrasi de la televizor avem tendinta de a manca mai repede si, prin urmare, mai mult inainte de a fi multumiti. 

Nu mesteca bine te ingrasa

Adevarul . Fenomenul de mestecat, pe langa faptul ca faciliteaza digestia alimentelor si toleranta acestora, influenteaza satietatea prin diferiti factori neurohormonali. Prin urmare, daca nu mestecam bine si mancam mai repede, probabil ne vom umple mai putin usor si ne vom ingera mai multa mancare, ceea ce ne poate determina sa ne ingrasam.