10 sfaturi pentru a evita procrastinarea

Categories LifestylePosted on

Amanarea este ceva cu care ne-am confruntat cu totii in viata noastra. Cu totii am intarziat, evitat si/sau amanat probleme sau sarcini care conteaza sau trebuie indeplinite. De multe ori, preferati sa vizionati serialul care iti place atat de mult, sa petreci ore si ore pe retelele de socializare, chiar daca nu distribui nimic, sa joci jocul tau video preferat sau pur si simplu sa nu faci nimic.

Cand amanarea incepe sa fie excesiva, iar productivitatea scade, consecintele isi fac amprenta asupra activitatilor tale de zi cu zi: acumularea excesiva de sarcini de terminat, stresul de munca, oboseala, blocajul mental, dezorganizarea si multe alte semne care iti spun ca ai a face ceva pentru a functiona eficient si a nu mai amana.

Cu toate acestea, trebuie sa stiti ca amanarea este un obicei foarte des intalnit , de fapt, devine din ce in ce mai mult, mai ales cu noile tehnologii si tendintele actuale in care tot mai multi oameni pot studia sau lucra de la distanta, fiind chiar sefii, fara ca nu. unul este supravegherea respectarii programului.

Daca sunteti o persoana care amana frecvent si doriti sa luati masuri pentru a evita acest lucru, iata 10 sfaturi pentru a opri amanarea. Acum, amintiti-va sa nu amanati aceste sfaturi despre cum sa opriti amanarea pana maine si sa incepeti sa le puneti in practica astazi.

Identificati-va distragerile

S-ar putea sa fi vazut de mai multe ori cum ai cazut in cercuri de distrageri care, la inceput par inofensive, dar care in cele din urma te indeparteaza de sarcinile tale si te fac sa-ti pierzi concentrarea. De exemplu: notificari la telefon, postari pe retelele de socializare, o persoana din mediul tau care nu se opreste sa vorbeasca cu tine, excursii la bucatarie sa caute ceva in frigider etc… 

Daca vrei sa-ti iei ramas-bun de la amanare, de obiceiul de a amana ceea ce este important, primul pas este sa-ti identifici propriile distrageri si incetul cu incetul sa le tai in timpul orelor de lucru sau a spatiilor in care vrei sa fii mai productiv. . 

Pe scurt, daca telefonul tau este cel care iti distrage atentia, lasa-l departe de birou, chiar si in alta camera, sau dezactiveaza notificarile; Daca te distras navigand pe internet, foloseste aplicatii din browser care blocheaza site-urile pe care le vizitezi cel mai mult; Daca exista cineva care iti vorbeste mult, roaga-i politicos sa nu te deranjeze in anumite ore; Daca ai obiceiul sa verifici din cand in cand retelele de socializare, dezactiveaza aplicatiile si reinstaleaza totul cand ai terminat munca. 

Identificarea distragerilor care te fac sa amani cel mai mult este un inceput bun pentru a incepe sa ai control asupra timpului tau si sa faci ceea ce trebuie sa faci fara sa amani mai mult.

Gasiti strategia de productivitate ideala 

Exista multe trucuri de gestionare a timpului si poti citi o mare varietate de sfaturi pentru a fi mai productiv si a nu mai amana, asa ca cu siguranta unele dintre aceste strategii te pot ajuta sa nu amani.

De fapt, in loc sa recomanzi un truc de productivitate ca strategie perfecta, le poti explora pe cont propriu pe cele care se potrivesc cel mai bine nevoilor tale si sa descoperi daca intr-adevar te ajuta sa incetezi amanarea. 

De la lucrul pe perioade scurte de timp, luarea de pauze intre sarcini, clasificarea sarcinilor in blocuri, pana la exercitarea unei presiuni sociale asupra ta pentru a fi nevoit sa lucrezi la un moment dat pentru ca te-ai angajat fata de altcineva. Cand vorbim despre strategii de management al timpului, exista ceva pentru toata lumea. 

In acest articol iti spunem 10 strategii de productivitate printre care cu siguranta vei gasi una care te poate ajuta.

Incepeti cu cea mai dificila sarcina 

Apropo de strategiile de productivitate, exista una care in general nu da gres si o poti folosi in companie cu alte tehnici de pe lista: incepe cu cea mai dificila sarcina a zilei . 

Sa incepi ziua executand acele sarcini mai complicate sau care dureaza mai mult pana la indeplinire este ca si cum ai rezolva jumatate din probleme dintr-o singura miscare, deoarece verifici ca atunci cand desfasori acea activitate pe care ai amanat cu orice pret, restul sarcinile par „o bucata de tort” si te simti mai usor cand te apropii de ele. 

De multe ori ziua trece gandindu-ne cat de complicat va fi sa desfasuram o anumita activitate, investind mai mult timp in a-ti imagina cat de greu va fi si cat timp va dura, in loc sa ne concentram sa o facem si sa ne punem in actiune, asa ca aceasta tehnica Este cel mai simplu mod de a rupe acest obicei si, prin urmare, amanarea. 

Impartiti sarcinile mari in parti mici 

Pentru acele momente in care „a face totul deodata” nu functioneaza, in general, pentru ca sarcina in fata ta este prea mare pentru a fi facuta intr-o singura zi, exista si solutii care, evident, sunt mai bune decat amanarea pana la termen. 

Cui nu i s-a intamplat sa evite unele sarcini doar vazandu-le? De exemplu, imaginati-va ca trebuie sa scrieti un eseu de peste 100 de pagini si insasi ideea de lungime te face deja sa te distanteze, ignora acea sarcina de pe agenda si mergi direct sa amani sa faci o sarcina care sa-ti faca mai multa placere si distragerea atentiei. 

Totusi, ce se intampla daca in loc sa-l ignori, ai incepe sa stabilesti un obiectiv zilnic de a scrie (fara greseala) cel putin 10 pagini? In acest fel, vei fi mult mai productiv decat sa lasi totul „pentru maine”. 

Nu lasa o zi fara sa-ti organizezi timpul si sarcinile 

Acest sfat pare de baza, dar ai fi surprins de numarul de oameni care se trezesc dimineata fara rutine, programe sau liste de obiective care marcheaza sensul, ordinea si ritmul zilei lor.

De acum inainte, daca vrei sa nu mai amani, incepe prin a evita sa incepi o zi fara o lista de lucruri de facut si un program stabilit de care sa te poti respecta. Atunci cand faci o lista de lucruri de facut si iti organizezi ziua dupa ora, iti ajuti mintea sa-si stabileasca noi obiceiuri, putand defini controlul asupra timpului tau, cunoaste nivelul de importanta al sarcinilor si preia controlul asupra vietii tale profesionale. si/sau personal, fara a se lasa purtat de vreo distragere sporadica. 

Folositi regula celor doua minute

Se pare ca amanarea este un lucru pentru sarcini foarte mari, dar realitatea este ca poate aparea chiar si in sarcini mai mici, acelea care nu dureaza atat de mult timp pentru a le indeplini si ca tot ce au nevoie de la noi este o scanteie minima de energie pentru a le indeplini. lor.

De exemplu, sarcini precum udarea plantelor, efectuarea unui apel rapid, raspunsul la un e-mail de confirmare, spalarea vaselor si multe alte activitati pe care petrecem prea mult timp amanand fara motiv, deoarece in practica, acestea sunt sarcini care nu necesita multe ore din ziua noastra. 

Totusi, amanarea acestor sarcini simple le face sa se acumuleze si, la sfarsitul zilei, reprezinta o risipa inutila de energie, fiind nevoite sa le intreprinda pe toate odata.

Data viitoare cand veti amana activitati de acest tip, aplicati regula celor doua minute si rezervati-va un bloc de timp pentru a sterge din lista toate acele sarcini care dureaza doar cateva minute pentru a fi finalizate inainte de a trece la sarcini mai mari. 

Vei vedea ca facand fiecare lucru la timpul sau ai un sentiment de calm si control asupra momentului prezent. 

Creati-va ritualul inainte de munca 

Multi oameni au nevoie de momente de pregatire inainte de a lua masuri, in acest caz, inainte de a incepe sa se ocupe de sarcinile si responsabilitatile de pe lista. Pentru a face acest lucru, crearea propriului „ritual” inainte de a lucra va va ajuta sa va programati mintea si sa va indicati ca se apropie momentul sa va concentrati si sa lasati deoparte distragerile .

Ideea este ca nu este un ritual foarte dificil care te incurajeaza sa amani din nou. Este de preferat sa definiti sarcini simple, cum ar fi sa petreceti cateva minute intinderea corpului, hidratarea, efectuarea exercitiilor de respiratie, curatarea biroului, printre alte activitati simple care va concentreaza mintea asupra a ceea ce ar trebui sa faca si nu asupra a ceea ce ii distrage atentia. . .

Important este sa identifici care ritual este cel mai bine pentru tine si sa-l repeti in fiecare zi inainte de a te pregati de lucru.

Delimiteaza-ti si pregateste-ti spatiul 

Daca esti unul dintre cei care au posibilitatea de a lucra sau de a studia de acasa, este foarte usor sa te simti prea liber atunci cand vine vorba de a-ti indeplini sarcinile. De exemplu, uitand sa desemnati un spatiu special pentru a va face munca sau sarcinile de pe lista. 

Totusi, spatiile joaca un rol important in cresterea productivitatii noastre si oprirea amanarii, asa ca este necesar sa invatam sa fim fermi atunci cand construim spatii adecvate, curate si organizate pentru a desfasura munca sau responsabilitatile zilei.

Mai mult, s-a dovedit ca lucrul in pat, pe canapea sau la masa unde mananci nu face decat sa amani mult mai mult, intrucat mintea ta asociaza acele spatii cu sarcini legate de petrecere a timpului liber si odihna si nu cu locurile in care trebuie indeplini-ti sarcinile.cu munca ta.

Mai intai treburile, apoi petrecerea timpului liber 

Inca o data, cand lucrezi de la distanta sau poti studia de la distanta, este mai usor sa fii permisiv cu sarcinile si programele tale. Punand activitatile placute pe primul loc cu scuza „mai tarziu voi avea timp sa termin munca”.

In practica, acest lucru face ca mintea ta sa inceapa sa prioritizeze gresit activitatile de petrecere a timpului liber, cum ar fi vizionarea serialelor, jocurile video, navigarea pe internet, conversatia cu prietenii/familia sau alte distrageri comune din viata ta, fata de raspunsul activ la obligatiile tale.

Ideal este sa punem responsabilitati inaintea acelor sarcini pe care ne face placere sa le facem in timpul liber, nu doar pentru ca atunci nu ai amana si vei fi mai eficient in gestionarea timpului, ci si pentru ca vei primi o recompensa la sfarsitul ziua pentru care ai lucrat activ la obiectivele tale.

Pe de alta parte, acest mod de a va prioritiza sarcinile va va face creierul sa asocieze lucrul fara distrageri cu emotii mai pozitive si mai placute.

Lucreaza la capacitatea ta de concentrare si concentrare

De multe ori, problemele de amanare provin din probleme de concentrare si lipsa de concentrare , adica isi au originea in dificultati de atentie pe care trebuie sa le abordam.

Cand nivelurile de atentie sunt foarte fragile sau vulnerabile, este foarte usor sa ne lasam sedusi de distrageri si placeri instantanee.Pentru a evita acest lucru, trebuie sa investighezi ce iti consuma energia mentala si iti fura capacitatea de a te concentra si de a fi atent la activitatile pe care le faci. fac. fac.

Aceasta poate fi o consecinta a odihnei inadecvate, a stresului, a activitatii fizice reduse, a lipsei de motivatie, printre multe alte motive. Este indicat sa analizati motivul acestei lipse de concentrare si motivatie, astfel incat sa va puteti antrena abilitatile si sa va concentrati asupra sarcinilor care va vor transforma semnificativ viata profesionala, academica si/sau personala.

Acum ca stii strategiile si instrumentele care te vor ajuta sa nu mai fii acea persoana care nu indeplineste obiectivele pe care si le-a stabilit, care intarzie mereu cu sarcinile sau care, in general, are o scuza sa lase totul „pentru mai tarziu”. pune putina vointa de a actiona si rupe aceasta spirala de obiceiuri proaste de productivitate .

Suntem constienti ca aceasta este cea mai dificila parte a opririi amanarii, mai ales ca stim deja care este urmatorul pas si chiar si asa poate fi complicat la inceput, dar la fel ca amanarea in sine, este un obicei pe care l-am dezvoltat odata cu timpul, caile de a-l depasi, constituie si ele o obisnuinta, care, ca un muschi, se antreneaza si se modeleaza pana cand lucreaza in favoarea noastra. 

Pe scurt, daca reusesti sa aplici aceste sfaturi pentru a nu mai amana , vei avea o parte din joc castigata, asa ca… ce se intampla daca in loc sa incepi de maine, incepi sa-ti dezvolti aceste obiceiuri de acum inainte? Da! Aplicati-le la urmatoarea sarcina de pe lista dvs., cea pe care o puteti incepe in 3, 2, 1…