Românii citesc mai multă psihologie și cărți în engleză!

Categories CulturaPosted on

Preferințele românilor în ale cititului s-au schimbat. Românii citesc mai mult decât în 2020 și… mai mult în engleză. Cărțile în limba lui Shakespeare, dar și cele de dezvoltare personală au fost în topul preferințelor multor conaționali de-ai noștri. Și e-book-urile s-au vândut mai mult.

Cărțile îți deschid lumi noi, te ajută să simți mai mult, să îți imaginezi mai mult și să nu mai vorbim de îmbunătățirea vocabularului într-un mod considerabil. Chiar dacă în ziua de azi, internetul și dispozitivele electronice au acaparat aproape toată piața, iubitorii de cărți rămân la prima dragoste. Nu vor ieși niciodată din trend și o carte reprezintă o cărămidă în plus pusă la temelia personalității noastre. Și în 2021 românii au dat dovadă că poveștile așternute pe hârtie nu pot fi înlocuite cu nimic. Potrivit datelor furnizate de libris.ro, comenzile au crescut cu 10% în primul semestru al anului acesta. Deci se cumpără și mai multe cărți decât în anul 2020.

Mai mult, și gusturile cititorilor s-au schimbat destul de mult. Editura a observat că s-au cumpărat mult mai multe cărți de psihologie decât de obicei, iar cărțile de dezvoltare personală au avut parte de o creștere demnă de menționat: 20%.

În al doilea rând, cărțile în limba engleză au fost din ce în ce mai căutate, o creștere care nu este chiar așa de surprinzătoare, am spune noi. Majoritatea cărților vândute în această limbă sunt cele de dezvoltare personală, ce-i drept – și mai puțină beletristică. Chiar și așa, limba engleză a început să fie folosită de români din ce în ce mai mult. Iar pe parcursul anilor, avem mai multe cuvinte care deja au devenit parte integrantă a jargonului românesc, datorită frecvenței cu care au început să fie folosite. Și, ca să vă dăm un exemplu elocvent în acest sens, vom menționa doar cuvântul “weekend”. Deși este împrumutat cu totul din limba lui Shakespeare, cam orice român știe ce înseamnă: sfârșit de săptămână; la fel și cu “jackpot”. “Jackpot”, un termen care vine de la așa-numitele “mese verzi”, este folosit ori de câte ori cineva câștigă sau reușește în ceva. Lista poate continua cu multe alte termene ca “business”, “trainer”, “cash” și multe altele.

Pe lângă cărțile în limba engleză și cărțile electronice au devenit din ce în ce mai cerute. Așa numitele “ebooks” au început să câștige teren față de versiunile tradiționale și se constată o creștere semnificativă față de acum câțiva ani când nu erau așa de populare.

În ceea ce privește titlurile preferate, cea mai căutată carte se cheamă “Vindecarea copilului interior”, scrisă de Stefanie Stahl. Aceasta a fost urmată de “500 de adevăruri uimitoare și amuzante”, “Artă manipulării” de Kevin Dutton. În top, se mai numără și “Auschwitz, ultima stație” de Eddy de Wind și “O chestiune de viață și de moarte” de Irvin D. Yalom și Marilyn Yalom. Dacă ne uităm puțin peste cele mai vândute cărți din 2020, putem observa că mari diferențe nu sunt. De exemplu, “Arta subtilă a nepăsării” și “Inteligență emoțională” au fost în top anul trecut, ambele cărți de dezvoltare personală.

Doar de la editura libris.ro, s-au vândut peste 1,2 milioane de cărți în prima jumătate a anului acesta. Comanda medie a fost de 100 de lei, în creștere față de anul trecut când era în jur de 82 de lei.

În concluzie, românii citesc și citesc chiar mai mult și asta e foarte bine. Fiecare avem notivele noastre pentru care citim: unii ca să descopere lumi noi, alții în scop de informare, alții ca o metodă de relaxare etc. Chiar dacă beletristica a “pălit” cumva în fața psihologiei, cel mai important este că nu au fost uitate cărțile, într-un secol în care tehnologia și viteza parcă ne împing de la spate. Dacă le putem îmbina pe amândouă – și o putem face cu ajutorul ebooks-urilor – cu atât mai bine. Însă întotdeauna vor exista cititori care vor dori să răsfoiască cartea în mână, un gest care nu poate fi înlocuit de nimic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *